Zo kun je effectief reviews inzetten voor bedrijfsgroei

reviews inzetten

Het is natuurlijk wel bekend dat veel waarde kan hebben van positieve reviews. Daarom verzamel je product reviews met Feedback Company. Wanneer andere consumenten je op die manier kunnen helpen om potentiële klanten binnen te halen, dan is dat natuurlijk erg handig. Reviews zijn wat dat betreft eigenlijk de mond-tot-mondreclame van deze tijd. Als iemand anders het bevestigt, dan zal je er sneller vertrouwen in hebben. In dit artikel leer je hoe je ze inzet.

1. Prominente plek op de website

Wanneer je werkt met Feedbackcompany.com dan kan je reviews op een prominente plek op je website te zetten. Dit kan net dat laatste duwtje zijn voor een consument. Je wilt het ze zo gemakkelijk mogelijk maken, dus als je dat direct op je site doet, dan is dat wel zo fijn. Het is voor de bezoeker mogelijk om direct te zien wat anderen van jouw producten en diensten vinden. Dat kan je dus ook direct op de ideale plek zetten. Zorg dat je dit goed in kaart hebt en gebruik er de juiste tools voor.

2. In e-mails plaatsen

Wanneer je e-mailmarketing toepast, dan heb je al een lijst met gegevens van klanten en potentiële klanten. Dit zijn de mensen die graag de interactie met jou aangaan. Zo kan je er dus ook het nodige uithalen. Denk aan een verlaten winkelwagen e-mail om de drempel te verlagen. Of denk aan een lead naar klant mail. Ook kan je op deze manier de reviews laten schrijven. Spoor de consument nog eens aan om dit te doen.

3. Onderdeel van je socials

Het is ook slim om social media in te zetten. Je kan je profielen gemakkelijk gebruiken om de meningen van klanten te delen met anderen. Je kan de reviews bijvoorbeeld direct op je eigen socials plaatsen. Daarnaast kan je voor user generated content met een unieke review op social media kiezen. Zo kan je een nog grotere groep bereiken

4. Influence reviews benutten

Je kan ook influencers op social media benutten. Zij hebben toegang tot jouw doelgroep en kunnen jouw product of dienst dus op een goede manier aanbieden. Dit kan je veel opleveren en het hoeft je niet heel veel te kosten. Bovendien worden deze reviews door de doelgroep ook nog eens heel serieus genomen. Ook daar is dus veel voordeel uit te halen bij het juist benutten ervan. Zoek wel naar influencers die bij je passen.