Technieken voor zoekmachine adverteren

In de afgelopen jaren is adverteren via zoekmachines de levensader geworden van een digitale marketing campagne van veel kleine bedrijven. Dus wat is zoekmachine adverteren? En hoe kun je het gebruiken om de zichtbaarheid van je merk te verbeteren? Laten we het daarover hebben.

Wat is zoekmachine adverteren?

Zoekmachine adverteren is een online advertentiestrategie die online advertenties in de zoekresultaten van zoekmachines plaatst. Dit is ook algemeen bekend als Google Ads (voorheen Google AdWords genoemd), Bing Ads, zoekmachine marketing (SEM) of pay-per-click-advertenties (PPC-advertenties). Dit proces houdt in dat bedrijven een klein bedrag betalen telkens wanneer een gebruiker op een zoekmachine advertentie klikt die ze op resultaten pagina’s van zoekmachines (SERP’s). Deze vorm van adverteren is een stuk krachtiger gebleken omdat deze internetgebruikers die zoekmachines gebruiken om dingen te kopen, tevens onthullen zoek acties veel over hun intentie – wat ze willen kopen, of wanneer ze klaar zijn om te kopen. Online adverteerders hebben de mogelijkheid om op specifieke zoekwoorden te bieden, zodat hun advertenties worden weergegeven aan mensen die op zoek zijn naar precies de producten/diensten die ze verkopen.

Kun je een betere manier bedenken om je doelgroep te bereiken? Er is een goede reden waarom adverteren via zoekmachines zo populair is geworden in vergelijking met bijvoorbeeld display- of tv-advertenties. Je kunt bijvoorbeeld bieden om een ​​advertentie in de zoekresultaten te plaatsen wanneer gebruikers in Noord-Brabant bijvoorbeeld zoeken naar ‘cosmetisch chirurg’. Ook aan deze advertentie platforms zoals Google (en andere zoekmachines) kun je het maximale bedrag doorgeven. Of je advertentiebudget dat je bereid bent om te betalen wanneer zoekers op je advertentie(s) klikken. Er is veel dat je kunt doen om ervoor te zorgen dat jouw marketingbudget zoveel mogelijk wordt opgerekt door alleen de mensen te bereiken die waarschijnlijk zullen kopen. Het helpt je online vindbaarheid te verhogen en merkbekendheid op te bouwen.

Bron: www.positivedigits.com