Is narrowcasting een opkomende vorm van reclame?

Reclame is een middel voor bedrijven en ondernemers om hun producten en diensten te promoten. Dat kan soms enorm op de lachspieren werken, maar ook ontzettend irritant overkomen. Zolang de reclame maar opvalt en jij het product of dienst herinnert en associeert met de alledaagse dingen en bijzondere gebeurtenissen in jouw leven. Maar wat nu als je ervoor kan zorgen dat de reclame die je maakt heel specifiek voor een doelgroep van jouw keuze is en dat ook op de juiste plekken in kan zetten? Het hoeft dan niet eens om een product om dienst te gaan, maar kan ook als nieuwsbrief worden ingezet voor je medewerkers of als informatiebron voor je bezoekers. Maakt jouw bedrijf hier nog geen gebruik van? Zeta Display is een van de grote bedrijven in Nederland die hierin gespecialiseerd zijn en je kunnen helpen met het maken van de juiste keuze.

Wat is narrowcasting?

Kort gezegd is narrowcasting uitzenden van informatie op moderne beeldschermen waar je je richt op een specifieke doelgroep. Denk bijvoorbeeld eens aan medewerkers van een bedrijf die gezellig de aflevering van The voice of Holland van afgelopen vrijdag doorstaan te nemen bij de koffieautomaat. Door middel van een scherm in het zicht bij de automaat kun je verschillende boodschappen laten zien aan je medewerkers. Je kunt het eigenlijk zien als een soort digitale menuborden. Zo laat je bijvoorbeeld zijn welke nieuwe diensten je bedrijf gaat aanbieden of welke vacatures er op dit moment zijn. Handig voor de medewerkers die nooit de moeite nemen de interne nieuwsbrief doornemen die je via de mail hebt gestuurd! Verder zou je kunnen denken om het niet alleen intern te houden, maar ook te gebruiken voor de bezoekers van je bedrijf of instelling. Je kunt ook daar producten aanprijzen of je laat de actuele wachttijden zien wanneer je klanten wachten met een warme kop koffie op hun afspraak. Verder kun je er ook voor kiezen om te laten zien hoe de buitenwereld over je bedrijf denkt. je kunt bijvoorbeeld de meest actuele recensies laten zien of berichten die over je bedrijf zijn geplaatst op social media. Binnen enkele minuten staat de boodschap die jij wil uitdragen op de beeldschermen. Zo voed je ongemerkt je medewerkers en bezoekers van de informatie die jij ze graag wil vertellen.

Ongemerkt overal om je heen!

Wanneer je de vraag krijgt of narrowcasting een opkomende vorm van reclame is kun je volmondig ja antwoorden. Het is er al best wel uitgebreid en wordt in vele bedrijven en instellingen al gebruikt. Kijk voor de grap eens in je eigen koffiecorner van je werkplek of kijk eens rond in de apotheek waar je naartoe gaat als je je medicijnen op gaat halen. Grote kans dat daar gloednieuwe beeldschermen (digitale menuborden) hangen waarin je van alles op te zien krijgt. Van het weerbericht tot aangeboden producten en van actuele wachttijden tot korte, leuke, grappige filmpjes. Zo kun je de tijd die je moet wachten of je pauze besteden aan net dat beetje meer ontspanning of informatie. Wachten voor je afspraak wordt bijna leuk!