Ijzersterk logo (laten) ontwerpen? 5 tips!

logo ontwerper

Wil jij een ijzersterk logo voor je bedrijf, website, communicatie naar klanten en omdat je gewoon herkenbaar wil zijn? Dan moet jij je logo absoluut laten ontwerpen door een logo ontwerper. Een ontwerper weet precies wat belangrijk is, welke formaten er nodig zijn en hoe je ze op een goede manier kunt gebruiken.

Past de uitstraling bij je bedrijf

Een logo moet natuurlijk bij de uitstraling van je bedrijf passen. Dit is in de vorm van het logo als in de stijl die het logo heeft. Zo maakt de branche waar je bedrijf werkzaam in is heel veel verschil en natuurlijk de wensen die je hebt. Een goede ontwerper heeft alle expertise en ervaring in huis om je hierbij te helpen. 

Is het logo tijdloos

Kan het logo over 5, 10 of 20 jaar nog steeds? Het is belangrijk dat je logo tijdloos is om te voorkomen dat jij je herkenbaarheid over een aantal jaren kwijt raakt omdat het logo anders moet. Dat kun je met een tijdloos logo dus voorkomen.

Heeft je logo de juiste kleuren

Hoe belangrijk de juiste kleuren zijn kun je het beste aan de ontwerper vragen. Die houd rekening met het afdrukken van je logo, de kleuren voor op een website en op kleding. Heel belangrijk dus. Uiteraard moeten de kleuren van je logo passen bij je huisstijl. Heb je nog geen huisstijl? Laat dan een professionele huisstijl ontwerpen door 15eurologos!

Gebruik een herkenbaar lettertype

Een herkenbaar lettertype helpt je absoluut bij het verwoorden van je boodschap of duidelijk maken wat je bedrijfsnaam is. Maakt het voor klanten niet te lastig. Kies een logo die gewoon goed leesbaar is. 

Minder is soms meer

Je wilt misschien van alles, komt de ontwerper met een leeg logo. Niet gek want soms is minder tonen veel krachtiger dan een rommelig logo dat teveel elementen heeft. 

Logo laten ontwerpen? Met deze tips gaat een goede ontwerper jou echt verder helpen en kun je er zelf ook al een beetje over nadenken. Zodat jij er straks veel sterker voor staat. Investeer daarom in een logo en uiteindelijk merkwaarde.