Handige tips om blog content te optimaliseren voor zoekmachines?

Voortdurende zoekmachinemarketing updates van het algoritme van Google vereisen een constante update van de benaderingen. Tegenwoordig voldoen de best practices van SEO aan twee principes: relevantie en intentie. Weten hoe je de relevantie van zoekmachine marketing content kunt bepalen en weten welke tactieken worden aanbevolen of welke verouderd zijn, is daarbij essentieel.

Richt je op een of twee long tail-zoekwoorden die voldoen aan de bedoeling van de ideale lezer

Het optimaliseren van een blogpost gaat niet over het citeren van zoveel mogelijk zoekwoorden. Deze manier wordt ook bestraft door zoekmachines.

Om de kwaliteit van de gebruikerservaring te bevorderen, proberen deze laatste nu te voldoen aan de bedoeling van de bezoeker. Trefwoorden moeten daarom natuurlijk en relevant passen in de gecreëerde conetn. In dit perspectief wordt aanbevolen om een ​​of twee long tail-zoekwoorden per artikel te targeten. Het is mogelijk om meerdere trefwoorden in hetzelfde artikel te noemen. De optimalisatie moet echter gericht blijven op een of twee hoofdtermen.

Long tail-zoekwoorden, meestal samengesteld als antwoord op een vraag, helpen het artikel te focussen op de behoeften van de doelgroep. Bovendien is de kans groter dat bezoekers die naar dit soort zoekwoorden zoeken het hele artikel lezen, geïnteresseerd zijn in het aanbod van het bedrijf en daardoor conversies genereren. Met andere woorden, long tail-zoekwoorden helpen om kwalitatief hoogstaand verkeer te genereren.

Optimaliseer de alt-tekst van afbeeldingen

Het wordt aanbevolen om afbeeldingen toe te voegen aan blogposts, maar om te worden geïndexeerd door zoekmachines, moeten deze alt-tekst bevatten.

Dit komt doordat zoekmachines een afbeelding niet kunnen zien, dus vertrouwen ze op de tekst van de <alt> -tag om de inhoud te ontsleutelen. Het is ook deze tekst waarmee Google Afbeeldingen de resultaten kan rangschikken. Deze tekst optimaliseert de gebruikerservaring ook op twee manieren: hij wordt weergegeven in plaats van de afbeelding in geval van een storing, en hij kan worden verwerkt door schermlezers die worden gebruikt door slechtziende bezoekers, waardoor de toegankelijkheid wordt verbeterd. van de webpagina.

Vermijd overbodige tags

Tags worden gebruikt om de inhoud van een blog te ordenen. Het mag echter niet worden misbruikt. Zoekmachines bestraffen blogs die te veel vergelijkbare tags hebben wat slecht is voor de zoekmachine marketing.

Elke gemaakte tag is inderdaad gekoppeld aan een nieuwe sitepagina met alle artikelen die aan deze tag zijn gekoppeld. Als aan verschillende inhoud gelijkwaardige tags worden toegewezen, concluderen zoekmachines dat de site dubbele inhoud publiceert. Tags die vergelijkbaar zijn met “blog”, “bloggen” en “blogbericht” mogen bijvoorbeeld niet aan hetzelfde bericht worden toegevoegd.