Facebook marketing zelf doen of juist uitbesteden

Ben je van plan om je Facebook marketing naar een hoger niveau te tillen? Dan is het interessant om te onderzoeken of het de moeite waard is dit uit te besteden aan een expert. Misschien heb je zelf enkel verstand van de visuele kant van marketing, of heb je juist zelf middels een framework je website of app gebouwd. Hoe dan ook, alle vormen van social media marketing vereisen kennis van het betreffende platform, maar ook van marketing in het algemeen. Een online marketeer kan je op de volgende manieren helpen.

Normale posts of advertenties?

Af en toe een bericht plaatsen op de pagina van je bedrijf kan iedereen, maar is het niet veel slimmer om te adverteren? Dit kost uiteraard geld, maar als je het slim aanpakt levert het je meer op dan het je kost. Vaak is het de combinatie van normale posts en advertenties die het beste werkt. Je moet dan wel zelf weten welke berichten zich het beste lenen voor een advertentie, en dat is precies waar een online marketeer in is gespecialiseerd. Deze kan goed inschatten wat voor berichten het beste zullen scoren, en dus waarmee je het beste kunt adverteren.

Bespaar veel tijd

Waarschijnlijk heb je zelf al eens diverse berichten gepost op Facebook, maar heb je gemerkt dat enkel een lange termijnstrategie goed werkt. Je moet consistent posten, want anders zijn mensen je zo weer vergeten. Dit kost echter heel veel tijd, tijd die de meeste ondernemers niet hebben. Je wilt je immers het liefst richten op het verbeteren of uitbreiden van je diensten of assortiment, niet? Bovendien is zo’n online marketeer ook nog eens veel minder lang bezig met het voorbereiden van al deze posts, waardoor je waarschijnlijk minder uren hoeft uitbetalen dan je van tevoren dacht.

Constant bijsturen

Heb jij enig idee waarom de ene post wel goed scoort en de andere niet? Is het het tijdstip waarop je post? Is het beeld dat je gebruikte niet aantrekkelijk genoeg? Is de tekst niet converterend? Wat het probleem ook is, als je samenwerkt met een online marketeer zal deze al jouw posts constant analyseren. Daardoor zal de campagne op den duur steeds beter lopen, puur doordat nieuwe posts geoptimaliseerd worden aan de hand van de success rate van de posts daarvóór. Ook dit vereist specialistische kennis van hoe mensen zich op platformen als Facebook gedragen en hoe je met behulp van social media je business kunt laten groeien.

Social media marketing uitbesteden

Heb je na het lezen van dit artikel interesse in een samenwerking met een online marketingbureau? Dan is het slim om contact op te nemen met de experts van Doublesmart. Lees verder om te zien wat ze op het gebied van social media marketing voor je kunnen betekenen.